Kiezen voor VOIP bij vervangen telefooncentrale

Ga je als bedrijf de telefooncentrale vervangen? Veel bedrijven houden zich vast aan vaste telefonie, maar dit is een gemiste kans. Er is een veel beter alternatie met veel meer mogelijkheden. Misschien heb je al eens gehoord van VOIP. Het staat voor ‘Voice over Internet Protocol’ en is het beste alternatief voor een telefooncentrale. Gflex ICT is een van de bedrijven die VOIP aanbiedt. In dit artikel vertellen wij waarom je moet kiezen voor VOIP.

De techniek is veel beter!

De meeste mensen die overstappen op VOIP zijn gestopt met de telefooncentrale omdat deze kapot was. Het repareren van een telefooncentrale kost behoorlijk veel geld. Bij VOIP is dit anders. De telefooncentrale hangt namelijk in de cloud en kan daarom niet kapot gaan. Je hoeft hierom geen geld te reserveren voor de reparatie van de telefooncentrale. Daarnaast is de VOIP ook makkelijker in het gebruik. Je kan het makkelijk koppelen aan je eigen mobiele nommer en koppelen met je CRM-pakket. Tenslotte is het een groot voordeel dat, je in deze tijden, makkelijk kan thuiswerken met de VOIP. Thuiswerkers zijn namelijk door de VOIP beschikbaar onder het vaste nummer van de zaak.

De VOIP is schaalbaar

Naast de technische voordelen heeft VOIP telefonie ook andere voordelen. Je kan namelijk elke dag gebruikers toevoegen en opzeggen. Zeker als je eigenaar bent van een zaak die erg seizoensgebonden is, is dit een groot voordeel. Door het toevoegen of opzeggen van gebruikers betaal je nooit meer dan nodig is.

Lagere kosten en meer zekerheid

De VOIP zorgt voor zekerheid in onzekere tijden. Zoals net al benoemt hoef je alleen te betalen voor het aantal toegevoegde gebruikers. Daarnaast zijn de kosten voor het gebruik van de VOIP veel lager dan een vaste telefooncentrale. Als je de telefooncentrale moet vervangen is de VOIP dus absoluut de beste vervanger!